Błędy najczęściej popełniane przez marki w mediach społecznościowych

Nie ma dzisiaj rozpoznawalnej marki, która nie miałaby swoich profili w mediach społecznościowych. To nie tylko korzyść, ale wręcz konieczność – Internet stwarza niesamowite możliwości interakcji z użytkownikami, a firmy nie wchodzące w bezpośrednie relacje ze swoimi obecnymi i potencjalnymi klientami są uznawane za mało wiarygodne. Komunikacja to podstawa, jednak z punktu widzenia firm niesie ze sobą sporo zagrożeń i możliwości wystąpienia sytuacji konfliktowych. Jakie błędy popełniają w świecie mediów społecznościowych najczęściej?
Najpowszechniejszy z nich, mogący zarazem mieć najpoważniejsze konsekwencje, to „olewactwo”. Facebook jest coraz częściej wykorzystywany przez klientów nie tylko do „bycia na bieżąco”, poszukiwania informacji na temat konkretnego produktu, czy próby zdobycia kodów rabatowych, ale także do manifestowania swojego niezadowolenia. Klient, który nabywa produkt uszkodzony lub nie spełniający jego oczekiwań nie omieszka o tym poinformować na firmowym profilu, oczekując szybkiej reakcji firmy. Niestety w dalszym ciągu wiele firm wychodzi z założenia, że usuwanie nieprzychylnych opinii lub kłopotliwych pytań, tudzież ich ignorowanie, jest najlepszym sposobem na uniknięcie wizerunkowych problemów – tymczasem jest dokładnie odwrotnie. Takie postępowanie zrazi do firmy nie tylko dotychczasowych, ale także potencjalnych klientów.
Innym z powszechnych błędów jest pomijanie publikowania materiałów graficznych, bądź ich niska jakość. Brak zrozumienia dla roli pełnionej przez dobrze zmontowany filmik lub starannie dopracowaną grafikę, mających ogromne znaczenie dla „cywilizacji obrazkowej” w kierunku której coraz szybciej ewoluujemy będzie miał ogromny wpływ na firmowy profil – niestety wyłącznie negatywny. „Prowizorka” w tym zakresie zniechęci fanów do angażowania się w funkcjonowanie profilu.
Kolejnym jest brak umiaru w publikowaniu postów i wynikające z niego popadanie w skrajności – od spamowania do głuchej ciszy… Zasypywanie użytkowników kilkunastoma postami dziennie, z których część jest publikowana w odstępie minut, potrafi wyjątkowo irytować, stawiając markę w bardzo złym świetle. Równie niekorzystne jest nie publikowanie na profilu żadnych nowych informacji przez dni, a nawet tygodnie – ludzie nie tylko lubią wchodzić w interakcję, ale lubią to robić regularnie. „Martwy” profil ożywający tylko od czasu do czasu jest z ich punktu widzenia mało atrakcyjny.
Ostatnim z najważniejszych, naszym zdaniem, faux pas popełnianych przez firmy jest brak konkursów. Facebook służy przede wszystkim rozrywce, a jednym z najbardziej angażujących zajęć są właśnie konkursy. Użytkownicy biorący w nich udział poprawiają nie tylko zasięgi postów, ale także ruch na profilu. Rezygnowanie z tego relatywnie niedrogiego, a bardzo skutecznego narzędzia jest w gruncie rzeczy strzałem w stopę.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronie Pozycjonowanie Bydgoszcz

O autorze

Related posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *