Jak poprawnie wysyłać newsletter
Newsletter to doskonała metoda komunikacji z klientem. Dzięki niemu możesz na bieżąco informować odbiorców o nowościach, okazjach cenowych lub rabatach. Możesz też przekazywać informacje dotyczące zmian lub aktualizacji w obrębie Twojej firmy. Jak zatem poprawnie stworzyć newsletter? Jakimi cechami powinien się on odznaczać by, działanie takie dało oczekiwane rezultaty i było efektywne? Na te właśnie pytania postaramy się znaleźć odpowiedź w dzisiejszym artykule.
Jak stworzyć efektywny newsletter
Skuteczny newsletter powinien być zaprojektowany według stałego szablonu. Zmieniać powinna się w nim jedynie treść. W ten sposób odbiorca przyzwyczaja się do układu oraz wyglądu wiadomości. Jeśli nie wiesz jak zaprojektować wygląd newslettera, możesz skorzystać z gotowego szablonu. Profesjonalne platformy takie jak Freshmail.pl udostępniają swoim użytkownikom bogaty wybór wzorów, które można dowolnie dopasować do indywidualnych potrzeb. Twój newsletter powinien przyciągać uwagę, mieć interesujący tytuł i zachęcający lead. Ważne także by było w nim zawarte wezwanie do działania. Odbiorca powinien czuć się zmotywowany do wykonania konkretnej akcji.
Kiedy najlepiej wysyłać newsletter i co powinno w nim być
Według opinii fachowców newslettery najlepiej jest wysyłać jednego dnia. Powinno się to odbywać ze stałą częstotliwością, np. raz na dwa tygodnie. Najlepiej, jeśli tytuł newslettera jest spersonalizowany. Warto zadbać o to by w wiadomości zawarte były treści premium, czyli informacje o wyprzedażach, promocjach lub rabatach. Mogą się tam znaleźć także poradniki lub interesujące e-booki, dzięki temu odbiorca będzie z ciekawością zaglądał do kolejnych wiadomości.
Newsletter jako element kampanii marketingowej
W odróżnieniu od postów newsletter trafia do odbiorców, którzy się na niego zapisali. Oznacza to, że przeważnie są oni zainteresowani Twoją ofertą lub usługami. W związku z tym działania takie mogą przynieść liczne korzyści. Ponadto można je monitorować i stale poprawiać ich skuteczność – dowiedz się na: https://freshmail.pl/blog/co-to-jest-newsletter/
By Twoja kampania marketingowa odniosła najlepszy możliwy efekt, warto skorzystać z profesjonalnych narzędzi do kreacji i wysyłki newsletterów, np. oferowanych przez Freshmail.pl. Z pewnością warto zainwestować w któryś z dostępnych pakietów i poszerzyć swoje działania o mailing lub masową wysyłkę SMS. Warto także skorzystać z profesjonalnego doradztwa, a także z możliwości darmowego przetestowania oferty przez 14 dni. Nie czekaj i zacznij wysyłać newslettery już dziś z Freshmail.pl.